Opravy chladícího systém Mercedes-Benz

Práce spalovacího motoru je doprovázena uvolněním velkého množství tepla, které musí být odváděno, aby nedošlo k přehřátí DIC a nedošlo k jeho selhání. K tomu existuje chladící systém. S jeho pomocí se provádí: ohřev vzduchu pro vytápění interiéru; chlazení motorového oleje autoservisu; snížení teploty výfukových plynů;  snížení teploty vzduchu používané pro turbodmychadlo; chlazení kapaliny automatické převodovky. Chladící systém se skládá z mnoha prvků: chladiče, chladící kapaliny, vodního čerpadla, potrubí a hadic, termostatu a expanzní nádoby. Jeho provoz je regulován pomocí příslušných elektronických prvků. Typické poruchy chladícího systému: poškození chladiče (narušená těsnost, vnitřní a vnější ucpání, přetížení); poškození vodní pumpy (čerpadla), porucha termostatu; selhání pohonu ventilátoru; ztráta těsnosti těsnění pod hlavou nebo praskliny v hlavě či bloku chlazení; selhání snímače teploty; nedostatečná hladina chladící kapaliny. Základní poruchy, jako je přehřátí chlazení agregátu, nemožnost dosažení provozní teploty motoru, venkovní nebo vnitřní únik chladící kapaliny se vyskytují obvykle díky nesprávné činnosti termostatu, zpoždění nebo nekvalifikovaného servisu a opravy chlazení, použití nekvalitních dílů a spotřebního materiálu, přirozeného opotřebení, koroze prvků atd. Po čemž obvykle následuje jeho generální oprava. V takovém případě řešte poruchu včas. Vždy věnujte pozornost teplotním údajům motoru na palubní desce.